Aktualności

Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości ogłasza nabór na stanowisko Asystent rodziny

 1.      Wymagania:

Asystentem rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2022 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz:

  • posiada wykształcenie wyższe w kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna, resocjalizacja lub na dowolnym kierunku, uzupełnione o szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, lub ukończony kurs asystenta rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,
  • posiada wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi i rodziną, lub ukończony kurs asystenta rodziny oraz min. 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
  • posiada obywatelstwo polskie,
  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych, 
  • nie jest skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej/jemu zawieszona ani ograniczona,
  • wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek został na nią/niego nałożony na podstawie tytułu egzekucyjnego,
  • posiada prawo jazdy kat. B i dysponuje prywatnym samochodem do celów służbowych,
  • ma nieposzlakowaną opinię,
  • wykazuje znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za Życiem", ustawy o pomocy społecznej, procedury niebieska karta oraz ochronie danych osobowych.

2. Wymagania dodatkowe:

  • wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  • znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
  • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, umiejętność pracy w zespole, odporność na sytuacje stresowe, umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną, dyspozycyjność.

3. Zakres wykonywanych zadań, obowiązków i odpowiedzialności na zajmowanym stanowisku:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną,
  • udzielanie rodzinom pomocy w poprawie ich sytuacji życiowej, 
  • udzielanie rodzinom pomocy w rozwiązywaniu problemów socjalnych, wychowawczych, psychologicznych,
  • wspieranie aktywności społecznej członków rodzin, aktywności zawodowej,
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia dzieci,
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu asystentury,
  • sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie,
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami specjalizującymi się w pracy na rzecz rodziny,
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i grupą roboczą,
  • asystent rodziny będzie świadczyć usługi w miejscu zamieszkania rodziny, może również towarzyszyć rodzinie poza jej miejscem zamieszkania, zgodnie z harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym, koordynatorem pieczy zastępczej w porozumieniu z rodziną,
  • asystent rodziny może wykonywać czynności poza godzinami pracy Ośrodka Pomocy Społecznej, w tym w soboty. Musi być dyspozycyjny oraz posiadać umiejętność dobrej organizacji pracy indywidualnej i zespołowej, a przede wszystkim musi być otwarty na kontakt z innymi ludźmi.

4. Informacja o warunkach pracy:

  • praca wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy,
  • miejsce pracy- Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Inowrocławska 14 w Pakości,
  • praca w terenie, obszar Gminy Pakość,
  • praca biurowa związana z obsługą komputera i urządzeń biurowych,
  • praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego, kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, terapeuty,
  • przewidywany termin zatrudnienia- październik 2025

5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych- w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia naboru, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Pakości, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.

6. Wymagane dokumenty:

  • list motywacyjny,
  • kwestionariusz osobowych dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • kopie dokumentów poświadczających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, umiejętności,
  • kopie dokumentów poświadczających staż pracy,
  • referencje lub opinie innych pracodawców, urzędów, firm współpracujących, 
  • oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, dla którego nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie o popełnienie przestępstwa, 
  • oświadczenie, że nie jest i nie był/a pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona oraz o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu egzekucyjnego,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • oświadczenie o nieposzlakowanej opinii.

7. Określenie terminu, miejsca i sposobu składania ofert

Dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 26 września 2025 r. do godz. 14.00 do Ośrodka Pomocy Społecznej w Pakości przy ul. Inowrocławskiej 14.

  • ofertę składa się w formie pisemnej do sekretariatu Ośrodka Pomocy Społecznej w Pakości pok. nr 6 lub pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość, z dopiskiem "Nabór - asystent rodziny",
  • o terminie doręczenia przesyłki decyduje data doręczenia do adresata,
  • oferty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

8. Dodatkowe informacje:

  • wybór kandydata zostanie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną,
  • informacji na temat naboru udziela Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Katarzyna Kurowska pod nr tel. 52 359 01 22,
  • oferty kandydatów wskazanych w protokole naboru będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

·         Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.

·         Do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną zaproszone wyłącznie osoby spełniające wymagania niezbędne określone w zasadach naboru.

·       Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem i klauzulą: ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj.  Dz. U. z 2024 poz. 1135)".

·        Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 września 2025 13:55
Dokument wprowadzony do BIP przez: Kinga Kopczyńska
Ilość wyświetleń: 19
12 września 2025 14:12 (Kinga Kopczyńska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 września 2025 13:55 (Kinga Kopczyńska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 września 2025 13:55 (Kinga Kopczyńska) - Dodanie załącznika [klauzula_informacyjna.docx] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)