Deklaracja dostępności

Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.opspakosc.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale. Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo np. przez błędne stosowanie nagłówków.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny IDcom Group Sp. z o.o..

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Możliwość komunikacji telefonicznej, komunikacji poprzez pocztę elektroniczną, możliwość wysyłania wiadomości z wykorzystaniem komunikatora internetowego (messenger), dostępny pracownik po kursie języka migowego, tablice informacyjne na temat rozkładu pomieszczeń, napisy informacyjne na drzwiach, w COM na drzwiach napisy informacyjne z zastosowaniem dużych znaków wraz z piktogramami, w pomieszczeniach całodobowych znajdują się systemy przyzywowe. 

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Katarzyna Kurowska

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

OPS- ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze w dwupoziomowym budynku. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych. Dzienny Dom Senior+ - ul. Św. Jana 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze, do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych, do wejścia bocznego prowadzą schody. COM - ul. Św. Jana 14a, 88-170 Pakość, budynek jednopoziomowy, do wejść budynku są doprowadzone utwardzone dojścia o szerokości minimalnej 1,5 m., brak barier architektonicznych: wysokich krawężników, stopni i innych, tablice informacyjne na temat rozkładu pomieszczeń, napisy informacyjne na drzwiach, w COM na drzwiach napisy informacyjne z zastosowaniem dużych znaków wraz z piktogramami, w pomieszczeniach całodobowych znajdują się systemy przyzywowe. Wejścia do poszczególnych pomieszczeń dostosowane dla osób poruszających się na wózkach.

Dostosowanie wejść do budynków

OPS - ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze w dwupoziomowym budynku. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Dzienny Dom Senior+ - ul. Św. Jana 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze, do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych, do wejścia bocznego prowadzą schody. COM - ul. Św. Jana 14a, 88-170 Pakość - budynek jednopoziomowy, do wejść budynku są doprowadzone utwardzone dojścia o szerokości minimalnej 1,5 m., brak barier architektonicznych: wysokich krawężników, stopni i innych.

Dostosowanie korytarzy

W budynkach znajdują się szerokie korytarze dostosowane do przemieszczania się osób na wózkach.

Dostosowanie schodów

Wszystkie pomieszczenia OPS, DDS+ oraz COM znajdują się na jednym poziomie, brak schodów.

Dostosowanie wind

Budynki OPS, DDS+, COM nie posiadają wind.

Dostępność pochylni

Budynki OPS i DDS+ posiadają pochylnie przy wejściach, COM brak pochylni - inne dostosowania.

Dostępność platform

Budynki nie posiadają platform.

Dostosowanie parkingów

OPS - jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, COM - dwa miejsca parkingowe, z których korzystają osoby niepełnosprawne, DDS+ - dwa miejsca parkingowe, z których korzystają osoby niepełnosprawne.

Prawo wstępu z psem asystującym

Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Budynki nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

brak

Dostępność tłumacza języka migowego

Tłumacz migowy jest dostępny, w COM zatrudniona jest osoba po kursie języka migowego. Kontakt w godzinach 7-15 od pn. do pt.

Dostępność tyflomapy

brak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 marca 2021 16:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Kinga Kopczyńska
Ilość wyświetleń: 983
04 kwietnia 2025 11:08 (Kinga Kopczyńska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
04 kwietnia 2025 11:08 (Kinga Kopczyńska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
04 kwietnia 2025 11:04 (Kinga Kopczyńska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.